Grupa V - Muchomorki
“Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”

Pino Pellegrino

 

Godziny pracy oddziału:  7.00 - 16.30

Nauczycielki: 

  • mgr Joanna Dulowska
  • mgr Ewa Rzepska
  • mgr Renata Ząbkowska

Pani woźna: 

  • Dorota Bednarz

Język angielski:

  • mgr Magdalena Kędziora

       Poniedziałek          7:30 - 8:00
        Środa                          8:00 - 8:30

Religia:

  •  mgr Darwina Matuszczak

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Od ucha, do ucha" Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha, Wydawnictwo Nowa Era.
  • "Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu", program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3–6 lat. Ewa Wodzicka-Dondziłło, Wydawnictwo MAC
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl
  • "Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych", Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński, Wydawnictwo Jedność


Tematyka realizowana w listopadzie:

  1. Co się dzieje wokół nas?
  2. Jestem Polką, jestem Polakiem.
  3. Polskie legendy i opowieści.
  4. Podróże przez wieki.

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • prowadzi obserwacje przyrodnicze i rozpoznaje zmiany zachodzące jesienią;
  • zna zasady bezpieczeństwa podczas kontaktu z przyrodą;
  • rozpoznaje i nazywa wielką oraz małą literę: „T”, „L”, „U”, „K”;
  • czyta proste sylaby i wyrazy z poznanych liter;
  • rozwija słuch fonematyczny;
  • przelicza elementy zbioru w zakresie od 1 do 7;
  • wykonuje działania dodawania i odejmowania na konkretach;
  • posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • mierzy długość za pomocą różnych miar;
  • rozpoznaje i nazywa cyfry 6 i 7;
  • klasyfikuje przedmioty według podanej cechy;
  • rozumie pojęcia związane z następstwem czasu: wcześniej, potem, później, następnie;
  • zna symbole narodowe – godło, flagę i hymn;
  • odczuwa dumę z bycia Polakiem, zna podstawowe informacje o Polsce i Europie;
  • rozpoznaje i opowiada wybrane polskie legendy;
  • rozróżnia świat fikcji i rzeczywistości;
  • rozwija logiczne myślenie, pamięć i koncentrację uwagi;
  • okazuje szacunek symbolom narodowym oraz wartościom społecznym.

Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Vegetables Wprowadzenie słownictwa związanego z warzywami.
  2. Family Słownictwo z działu Rodzina.
  3. My house Wprowadzenie nazw związanych z pomieszczeniami w Domu.
  4. Furniture Wprowadzenie dodatkowych słów związanych z Domem.
  5. Revision Utrwalanie poznanego słownictwa w grach i zabawach

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • zna piosenkę: Hello, How are you?
  • potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie: How are you?
  • zna słownictwo związane z nazwami warzyw: tomato, carrot, lady finger, potato, broccoli, eggplant, cucumber, cauliflower, capsicum, raddish,
  • umie zaśpiewać piosenkę: „ Ten little Vegetables ”,
  • zapamiętuje nazwy warzyw poprzez gry,
  • zna słowa: nose, eyes, ears, mouth, head, hair,
  • bierze udział w grach i zabawach np. Simon says….,
  • zna słowa: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, attic,
  • bawi się w zabawę Chinese whispers,
  • wie o czym jest piosenka: „ Hide and Seek around the house”,
  • rozumienie tekst historyjki,
  • zna słowa: bed, table, chair, wardrobe, door, window.

Tematy realizowane w październiku na zajęciach z religii: