Grupy
“Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”
Pino Pellegrino
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.30
Nauczycielki:
- mgr Joanna Dulowska
- mgr Ewa Rzepska
- mgr Renata Ząbkowska
Pani woźna:
- Dorota Bednarz
Język angielski:
- mgr Magdalena Kędziora
Poniedziałek 7:30 - 8:00
Środa 8:00 - 8:30
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Od ucha, do ucha" Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha, Wydawnictwo Nowa Era.
- "Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu", program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3–6 lat. Ewa Wodzicka-Dondziłło, Wydawnictwo MAC
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl
- "Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych", Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński, Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w listopadzie:
- Co się dzieje wokół nas?
- Jestem Polką, jestem Polakiem.
- Polskie legendy i opowieści.
- Podróże przez wieki.
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- prowadzi obserwacje przyrodnicze i rozpoznaje zmiany zachodzące jesienią;
- zna zasady bezpieczeństwa podczas kontaktu z przyrodą;
- rozpoznaje i nazywa wielką oraz małą literę: „T”, „L”, „U”, „K”;
- czyta proste sylaby i wyrazy z poznanych liter;
- rozwija słuch fonematyczny;
- przelicza elementy zbioru w zakresie od 1 do 7;
- wykonuje działania dodawania i odejmowania na konkretach;
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- mierzy długość za pomocą różnych miar;
- rozpoznaje i nazywa cyfry 6 i 7;
- klasyfikuje przedmioty według podanej cechy;
- rozumie pojęcia związane z następstwem czasu: wcześniej, potem, później, następnie;
- zna symbole narodowe – godło, flagę i hymn;
- odczuwa dumę z bycia Polakiem, zna podstawowe informacje o Polsce i Europie;
- rozpoznaje i opowiada wybrane polskie legendy;
- rozróżnia świat fikcji i rzeczywistości;
- rozwija logiczne myślenie, pamięć i koncentrację uwagi;
- okazuje szacunek symbolom narodowym oraz wartościom społecznym.
Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:
- Vegetables Wprowadzenie słownictwa związanego z warzywami.
- Family Słownictwo z działu Rodzina.
- My house Wprowadzenie nazw związanych z pomieszczeniami w Domu.
- Furniture Wprowadzenie dodatkowych słów związanych z Domem.
- Revision Utrwalanie poznanego słownictwa w grach i zabawach
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- zna piosenkę: Hello, How are you?
- potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie: How are you?
- zna słownictwo związane z nazwami warzyw: tomato, carrot, lady finger, potato, broccoli, eggplant, cucumber, cauliflower, capsicum, raddish,
- umie zaśpiewać piosenkę: „ Ten little Vegetables ”,
- zapamiętuje nazwy warzyw poprzez gry,
- zna słowa: nose, eyes, ears, mouth, head, hair,
- bierze udział w grach i zabawach np. Simon says….,
- zna słowa: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, attic,
- bawi się w zabawę Chinese whispers,
- wie o czym jest piosenka: „ Hide and Seek around the house”,
- rozumienie tekst historyjki,
- zna słowa: bed, table, chair, wardrobe, door, window.
Tematy realizowane w październiku na zajęciach z religii:
