Grupa III – Papużki

 

” Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”

Pino Pellegrino

 

Nauczycielki:

mgr Barbara Jagiełło – Szczygieł

mgr Agata Noszczyk

mgr Justyna Pokrywka

Pani Woźna:

Dorota Jakubowska

Język angielski:

mgr Ewa Wojtaczka

 

—————————————————————————————————-

 

Tematyka realizowana w styczniu:

  1. Zimowa pogoda
  2. Jak się ubieramy zimą
  3. Oznaki zimy
  4. Bałwan

 

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • zapozna się  z wierszem pt. Biała zima” , próby nauki na pamięć; rozwinie pamięć mechaniczną , odtworzy  wiersz z pamięci z odpowiednią intonacją, gestem;
  • nauczy się ćwiczeń z użyciem dwóch przyborów naraz (dwa woreczki gimnastyczne);
  • rozwinie umiejętność  słuchania i rozumienia muzyki; rozwijanie wyobraźni, próby przedstawiania muzyki ruchem;
  • wykształci umiejętność tworzenia zbiorów równolicznych i różnolicznych, próby porównywania liczebności zbiorów poprzez szacowanie „na oko” i przeliczanie;
  • wzbogaci plastyczne doświadczenia poprzez poznanie i stosowanie nowej techniki plastycznej; rozwinie sprawność manualną i wyobraźnię;
  • pozna nazwy i wygląd wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę; uwrażliwienie na trudne warunki ptaków zimą i rozumienie konieczności systematycznego ich dokarmiania;
  • będzie kształtować szybkość i zwinność-wyrażać za pomocą instrumentów perkusyjnych treść piosenki; wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne;
  • wdrażać do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych; utrwalanie znajomości nazw ptaków zimujących w Polsce;
  • wdrażać do samodzielnego, starannego wykonania pracy.

 

—————————————————————————————————–

 

Tydzień atrakcji w grupie III

  1. PONIEDZIAŁEK:          Tuptusiowe poniedziałki
  2. WTOREK:                      Zabawy Darami Froebla
  3. ŚRODA:                       Środowy poranek filmowy
  4. CZWARTEK:               Samodzielne przygotowanie posiłków
  5. PIĄTEK:                       Piątkowe prace w ogrodzie