” Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”
Pino Pellegrino
Nauczycielki:
mgr Barbara Jagiełło – Szczygieł
mgr Agata Noszczyk
mgr Justyna Pokrywka
Pani Woźna:
Dorota Jakubowska
Język angielski:
mgr Ewa Wojtaczka
—————————————————————————————————-
Tematyka realizowana w styczniu:
- Zimowa pogoda
- Jak się ubieramy zimą
- Oznaki zimy
- Bałwan
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- zapozna się z wierszem pt. Biała zima” , próby nauki na pamięć; rozwinie pamięć mechaniczną , odtworzy wiersz z pamięci z odpowiednią intonacją, gestem;
- nauczy się ćwiczeń z użyciem dwóch przyborów naraz (dwa woreczki gimnastyczne);
- rozwinie umiejętność słuchania i rozumienia muzyki; rozwijanie wyobraźni, próby przedstawiania muzyki ruchem;
- wykształci umiejętność tworzenia zbiorów równolicznych i różnolicznych, próby porównywania liczebności zbiorów poprzez szacowanie „na oko” i przeliczanie;
- wzbogaci plastyczne doświadczenia poprzez poznanie i stosowanie nowej techniki plastycznej; rozwinie sprawność manualną i wyobraźnię;
- pozna nazwy i wygląd wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę; uwrażliwienie na trudne warunki ptaków zimą i rozumienie konieczności systematycznego ich dokarmiania;
- będzie kształtować szybkość i zwinność-wyrażać za pomocą instrumentów perkusyjnych treść piosenki; wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne;
- wdrażać do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych; utrwalanie znajomości nazw ptaków zimujących w Polsce;
- wdrażać do samodzielnego, starannego wykonania pracy.
—————————————————————————————————–
Tydzień atrakcji w grupie III
- PONIEDZIAŁEK: Tuptusiowe poniedziałki
- WTOREK: Zabawy Darami Froebla
- ŚRODA: Środowy poranek filmowy
- CZWARTEK: Samodzielne przygotowanie posiłków
- PIĄTEK: Piątkowe prace w ogrodzie