Grupy
„Jeśli chcesz być w życiu kreatywny, musisz przestać bać się pomyłek.”
Joseph Chilton Pearce
Godziny pracy oddziału: 7.00 – 17.00
Nauczycielki:
- mgr Beata Rochniak
- mgr Renata Ząbkowska
Pani Woźna:
- Karolina Hodur
Język angielski:
- mgr Magdalena Kędziora
Wtorek 7:30 - 8:00
Czwartek 7:30 - 8:00
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Nowe przygody Olka i Ady", Mac Edukacja, Iwona Fabiszewska, Klaudia Wilk.
- "Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu", program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3–6 lat. Ewa Wodzicka-Dondziłło, Wydawnictwo MAC
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
Tematyka realizowana w listopadzie:
- Jesienna muzyka;
- Mali artyści;
- Ciepło i miło;
- Świąteczne pocztówki.
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- doskonali umiejętność uważnego słuchania czytanego przez nauczyciela tekstu i odpowiada na zadane pytanie,
- uczestniczy w swobodnych rozmowach i wypowiada się na forum grupy,
- tworzy wypowiedź wielozdaniową,
- poznaje pracę listonosza, wzbogaca słownik o wyrażenia związane z pocztą np. znaczek, kartka pocztowa, koperta, adres,
- zna różne formy przekazu informacji np. telefon, e-mail, list,
- zna znaczenie naturalnego i sztucznego źródła światła dla ludzi, roślin, zwierząt,
- słucha jesiennej muzyki, dźwięków deszczu i wiatru,
- gra i wystukuje rytmy na instrumentach perkusyjnych ( bębenki, grzechotki, kołatki),
- śpiewa piosenki o jesieni ,,Pani Jesień’’, i o deszczu ,, Jesienny deszcz’’,
- wie jak się ubrać by było ciepło i sucho niezależnie od pogody,
- doskonali umiejętność podziału wyrazów na sylaby,
- rozpoznaje głoskę ,, O ’’,,A’’ ,,L ’’, ,,M’’ i wymienia wyrazy rozpoczynające się na tą głoskę,
- potrafi użyć liczebnika głównego i porządkowego 1,2,
- prawidłowo trzyma narzędzia malarskie i pisarskie, rysuje po śladzie,
- doskonali umiejętność wycinania nożyczkami po linii prostej,
- konstruuje różnorodne budowle przestrzenne z klocków według własnego pomysłu,
- bawi się zgodnie, wie jak należy rozwiązać problem w zabawie.
Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:
- Vegetables Warzywa
- Family Rodzina
- House Dom
- My face Moja twarz
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- gr III nauka piosenki: Hello, how are you? Odpowiadanie na pytania jak się czujesz?
- gr III słuchanie historyjki obrazkowej, odpowiadanie na pytania do historyjki,
- poznaje słownictwo związane z warzywami,
- poznaje słownictwo związane z rodziną,
- słucha kluczowych słów i wyrażeń,
- podejmuje próby nazywania obrazków na kartach,
- reaguje na proste polecenia nauczyciela,
- rozpoznaje kluczowe słownictwo w piosence Mummy, Daddy, You and Me,
- słucha piosenki i odgrywa jej treść,
- potrafi rozpoznać kluczowe słowa i właściwie zobrazować je ruchem,
- utrwala słownictwo w zabawie manipulacyjnej,
- poznaje słownictwo związane z częściami twarzy,
- obrazuje słownictwo ruchem i gestem,
- utrwala znajomość wprowadzonego dotąd słownictwa w zabawach multisensorycznych.
