Grupa III - Jeżyki
„Jeśli chcesz być w życiu kreatywny, musisz przestać bać się pomyłek.”

Joseph Chilton Pearce

 

Godziny pracy oddziału: 7.00 – 17.00

Nauczycielki:

  • mgr Beata Rochniak
  • mgr Renata Ząbkowska

Pani Woźna:

  •  Karolina Hodur

Język angielski:

  • mgr Magdalena Kędziora

        Wtorek              7:30 - 8:00
          Czwartek        7:30 - 8:00

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Nowe przygody Olka i Ady", Mac Edukacja, Iwona Fabiszewska, Klaudia Wilk.
  • "Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu", program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3–6 lat. Ewa Wodzicka-Dondziłło, Wydawnictwo MAC
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl

 

Tematyka realizowana w listopadzie:

  • Jesienna  muzyka;
  • Mali  artyści;
  • Ciepło  i  miło;
  • Świąteczne  pocztówki.

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • doskonali  umiejętność  uważnego  słuchania  czytanego  przez  nauczyciela  tekstu  i  odpowiada  na  zadane  pytanie,
  • uczestniczy  w  swobodnych  rozmowach  i  wypowiada  się  na  forum  grupy,
  • tworzy  wypowiedź  wielozdaniową,
  • poznaje pracę  listonosza, wzbogaca  słownik o  wyrażenia związane z  pocztą  np. znaczek,  kartka  pocztowa,  koperta,  adres,
  • zna  różne  formy  przekazu  informacji  np. telefon, e-mail, list,
  • zna  znaczenie  naturalnego  i  sztucznego  źródła  światła  dla  ludzi,  roślin, zwierząt,
  • słucha  jesiennej  muzyki,  dźwięków  deszczu  i  wiatru,
  • gra  i  wystukuje  rytmy na  instrumentach  perkusyjnych ( bębenki, grzechotki, kołatki),
  • śpiewa  piosenki  o  jesieni ,,Pani  Jesień’’,  i  o deszczu ,, Jesienny  deszcz’’,
  • wie  jak  się  ubrać  by  było  ciepło  i  sucho  niezależnie  od  pogody,
  • doskonali  umiejętność  podziału  wyrazów   na  sylaby,
  • rozpoznaje  głoskę ,, O ’’,,A’’ ,,L ’’, ,,M’’ i wymienia wyrazy rozpoczynające się na tą głoskę,
  • potrafi  użyć  liczebnika  głównego  i  porządkowego  1,2,
  • prawidłowo  trzyma  narzędzia  malarskie  i  pisarskie, rysuje  po  śladzie,
  • doskonali  umiejętność  wycinania  nożyczkami  po  linii  prostej,
  • konstruuje  różnorodne  budowle  przestrzenne  z  klocków  według  własnego  pomysłu,
  • bawi  się  zgodnie,  wie  jak  należy  rozwiązać  problem w  zabawie.

Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Vegetables Warzywa
  2. Family Rodzina
  3. House Dom
  4. My face Moja twarz

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • gr III nauka piosenki: Hello, how are you? Odpowiadanie na pytania jak się czujesz?
  • gr III słuchanie historyjki obrazkowej, odpowiadanie na pytania do historyjki,
  • poznaje słownictwo związane z warzywami,
  • poznaje słownictwo związane z rodziną,
  • słucha kluczowych słów i wyrażeń,
  • podejmuje próby nazywania obrazków na kartach,
  • reaguje na proste polecenia nauczyciela,
  • rozpoznaje kluczowe słownictwo w piosence Mummy, Daddy, You and Me,
  • słucha piosenki i odgrywa jej treść,
  • potrafi rozpoznać kluczowe słowa i właściwie zobrazować je ruchem,
  • utrwala słownictwo w zabawie manipulacyjnej,
  • poznaje słownictwo związane z częściami twarzy,
  • obrazuje słownictwo ruchem i gestem,
  • utrwala znajomość wprowadzonego dotąd słownictwa w zabawach multisensorycznych.