Grupy
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”
Napoleon Hill
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.30
Nauczycielki:
- mgr Maja Zborowska
- mgr Joanna Środa
Pani woźna:
- Agata Bolek
Język angielski:
- mgr Magdalena Kędziora
Poniedziałek 8:00 - 8:30
Środa 7:30 - 8:00
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Od ucha, do ucha", Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha, Nowa Era, Warszawa 2025.
- "Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu", program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3–6 lat. Ewa Wodzicka-Dondziłło, Wydawnictwo MAC
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
- Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w listopadzie:
- Świat wokół nas
- Polska w moim sercu
- Przeszłość i teraźniejszość
- Podróż do przeszłości
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- uczy się opisywać zjawiska, relacje, sytuacje w środowisku
- samodzielnie obserwuje, odkrywa i wyciąga wnioski
- wyraża swoje przemyślenia, wrażenia związane z otoczeniem
- rozwija rozumienie, że należy do społeczności, państwa, ma swoją tożsamość
- wyraża uczucia, postawy wobec kraju, rodzinnej tradycji
- poznaje symbole narodowe, tradycję, historię i kulturę
- rozumie zmiany w czasie, przyczyny i skutki łączy przeszłość z teraźniejszością
- porównuje, analizuje, wyciąga wnioski z dawnych i obecnych sytuacji
- formułuje własne wypowiedzi nt. przeszłości, teraźniejszości
- rozumie, jak to, co było, wpływa na dziś; poczucie odpowiedzialności za przyszłość
- wskazuje różnice między dawnym a obecnym życiem
- wyjaśnia, dlaczego coś się zmieniło (np. technologia, sposób życia)
- rozumie, że przeszłość nie jest odległa/nieistotna, że ma wpływ na to, kim jesteśmy dziś
Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:
- Vegetables Wprowadzenie słownictwa związanego z warzywami.
- Family Słownictwo z działu Rodzina.
- My house Wprowadzenie nazw związanych z pomieszczeniami w Domu.
- Furniture Wprowadzenie dodatkowych słów związanych z Domem.
- Revision Utrwalanie poznanego słownictwa w grach i zabawach.
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- zna piosenkę: Hello, How are you?
- potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie: How are you?
- zna słownictwo związane z nazwami warzyw: tomato, carrot, lady finger, potato, broccoli, eggplant, cucumber, cauliflower, capsicum, raddish,
- umie zaśpiewać piosenkę: „ Ten little Vegetables ”,
- zapamiętuje nazwy warzyw poprzez gry,
- zna słowa: nose, eyes, ears, mouth, head, hair,
- bierze udział w grach i zabawach np. Simon says….,
- zna słowa: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, attic,
- bawi się w zabawę Chinese whispers,
- wie o czym jest piosenka: „ Hide and Seek around the house”,
- rozumienie tekst historyjki,
- zna słowa: bed, table, chair, wardrobe, door, window.
