Grupa IV - Papużki
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”

Napoleon Hill

 

Godziny pracy oddziału:  7.00 - 16.30

Nauczycielki: 

  • mgr Maja Zborowska
  • mgr Joanna Środa

Pani woźna: 

  • Agata Bolek

Język angielski:

  • mgr Magdalena Kędziora

        Poniedziałek          8:00 - 8:30
          Środa                          7:30 - 8:00

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Od ucha, do ucha", Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha, Nowa Era, Warszawa 2025.
  • "Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu", program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3–6 lat. Ewa Wodzicka-Dondziłło, Wydawnictwo MAC
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
  • Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność

 

Tematyka realizowana w listopadzie:

  1. Świat wokół nas
  2. Polska w moim sercu
  3. Przeszłość i teraźniejszość
  4. Podróż do przeszłości

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • uczy się opisywać zjawiska, relacje, sytuacje w środowisku
  • samodzielnie obserwuje, odkrywa i wyciąga wnioski
  • wyraża swoje przemyślenia, wrażenia związane z otoczeniem
  • rozwija rozumienie, że należy do społeczności, państwa, ma swoją tożsamość
  • wyraża uczucia, postawy wobec kraju, rodzinnej tradycji
  • poznaje symbole narodowe, tradycję, historię i kulturę
  • rozumie zmiany w czasie, przyczyny i skutki łączy przeszłość z teraźniejszością
  • porównuje, analizuje, wyciąga wnioski z dawnych i obecnych sytuacji
  • formułuje własne wypowiedzi nt. przeszłości, teraźniejszości
  • rozumie, jak to, co było, wpływa na dziś; poczucie odpowiedzialności za przyszłość
  • wskazuje różnice między dawnym a obecnym życiem
  • wyjaśnia, dlaczego coś się zmieniło (np. technologia, sposób życia)
  • rozumie, że przeszłość nie jest odległa/nieistotna, że ma wpływ na to, kim jesteśmy dziś

Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Vegetables Wprowadzenie słownictwa związanego z warzywami.
  2. Family Słownictwo z działu Rodzina.
  3. My house Wprowadzenie nazw związanych z pomieszczeniami w Domu.
  4. Furniture Wprowadzenie dodatkowych słów związanych z Domem.
  5. Revision Utrwalanie poznanego słownictwa w grach i zabawach.

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • zna piosenkę: Hello, How are you?
  • potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie: How are you?
  • zna słownictwo związane z nazwami warzyw: tomato, carrot, lady finger, potato, broccoli, eggplant, cucumber, cauliflower, capsicum, raddish,
  • umie zaśpiewać piosenkę: „ Ten little Vegetables ”,
  • zapamiętuje nazwy warzyw poprzez gry,
  • zna słowa: nose, eyes, ears, mouth, head, hair,
  • bierze udział w grach i zabawach np. Simon says….,
  • zna słowa: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, attic,
  • bawi się w zabawę Chinese whispers,
  • wie o czym jest piosenka: „ Hide and Seek around the house”,
  • rozumienie tekst historyjki,
  • zna słowa: bed, table, chair, wardrobe, door, window.