Grupy
“Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”
Pino Pellegrino
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.30
Nauczycielki:
- mgr Justyna Pokrywka
- mgr Ewelina Warzecha
Pani woźna:
- Beata Drabik
Język angielski:
- mgr Ewa Wojtaczka
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Między nami Emotkami - poznajemy świat emocji", Dorota Kossakowska, Wydawnictwo Edukacyjne Podręcznikarnia
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl
- "Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych", Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński, Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w listopadzie:
- ALBUM RODZINNY
- MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
- JA I MOJE CIAŁO
- PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
- wprowadzenie liter: i, I, d, D, u, U, l, L przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej
- wprowadzenie liczb: 5,6,7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi
- kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi,
- kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, zapoznanie z krajobrazem wiejskim, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
- utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała,
- rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej
- poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie
- zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej i małej w trakcie zabaw ruchowych.
Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:
- Pytanie o członków rodziny: Who is this? Odpowiedź: This is my mum/dad/brother/sister/grandma/grandpa. This is me. This is my family.
- Części ciała: What is this? What are these? This is..my nose. They are..my eyes.
- Kolory: Can I have a blue ball? Here you are. Thank you.
- Rymowanka indywidualna: I love my white shoes.
- Słownictwo: shoes, car, face, eyes, ears, nose, mouth, head, body, shoulders, knees, toes, hands, feet, teddy bear.
- Zwroty i wyrażenia: Guess, Be quiet, Sing, Dance, Jump, Show me, Touch your head, Touch your eyes, Stomp your feet, Move your body.
- Piosenki: Pete the Cat, Grandma’s got a little yellow car, Family Member Song, It’s my family, Finger family song, One little finger, Head and shoulders, My Teddy Bear.
- Praca plastyczna: This is my family, My teddy bear.
- Zabawa teatralna - Role play: Hello, what’s your name?
- Zabawa z rekwizytem: Peppa Pig, Dragon says.
- Kalendarz: November. Dni tygodnia.
Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z religii:
1. Modlimy sie za naszych zmarłych.
2. Jestem Polakiem.
3. Pozdrawiamy Boga znakiem krzyża.
4. Poznajemy znaki, które przypominają nam o Bogu.
5. Rozmawiamy z Bogiem o naszych sprawach - modlitwa.
6. Z Jezusem mówimy do Boga Ojcze.
7. Słuchamy Bożych Słów - Pismo Święte.
8. W niedzielę odwiedzamy Boga w kościele.