Grupy
“Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”
Pino Pellegrino
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.30
Nauczycielki:
- mgr Justyna Pokrywka
- mgr Ewelina Warzecha
Pani woźna:
- Beata Drabik
Język angielski:
- mgr Ewa Wojtaczka
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Między nami Emotkami - poznajemy świat emocji", Dorota Kossakowska, Wydawnictwo Edukacyjne Podręcznikarnia
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl
- "Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych", Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński, Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w październiku:
- Zwierzęta jesienią
- Pogoda w kratkę
- Zdrowie na talerzu
- Bajkostwory i potwory
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- zna reguły społeczne dotyczące obcowania ze światem roślin i zwierząt;
- emocjonalne postrzega świat przyrodniczy;
- kształtuje postawę szacunku do świata przyrody;
- zapoznaje się z literami: “a, A”, “m, M”, “t, T”, “e, E”;
- zapoznaje się z kształtem i kierunkiem pisania głosek: “a, A”, “m, M”, “t, T”, “e, E”;
- zapoznaje się z liczbami: 1, 2, 3, 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym;
- kształtuje percepcję wzrokowo-ruchowo-słuchowej;
- doskonali umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
- kształtuje umiejętności sylabizowania i głoskowania;
- przestrzega reguły zabaw;
- rozwija wiedzę na temat zwyczajów zwierząt leśnych;
- uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych i naśladowczych;
- obserwuje zjawiska atmosferyczne, zna rodzaje pogody,
- doskonali umiejętności ilustrowania treści ruchem;
- kształtuje umiejętność kodowania i doskonali spostrzegawczość;
- doskonali umiejętność posługiwania się narzędziem pisarskim;
- ćwiczy umiejętność przeliczania;
- zna jadalne i niejadalne części roślin oraz szkodniki;
- rozróżniania warzywa i owoce;
- wykonuje obliczanie pieniężne;
- wdraża się do pomiaru ciężaru;
- dostrzega wspólne cechy między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazuje podobieństwa i różnice);
- doskonali umiejętności rozpoznawania emocji;
- kształtuje umiejętność rozmawiania o emocjach;
- zna sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Tematy realizowane w październiku na zajęciach z języka angielskiego:
- Pytanie o wiek: How old are you? Odpowiedź: I’m five. I’m six.
- Przedstawienie się: I’m Peter. I’m six.
- Numery 1-10. Rymowanka: Number one, touch your arm.
- Kolory: orange, purple, pink, grey, black, brown.
- Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
- Słownictwo: rainbow, apple, carrot, onion, carrot, ghost, cowboy, witch, monster, ballerina, pirate.
- Zwroty i wyrażenia: Make a circle, Come here, Stop, Look, Turn around, Run, Touch your nose, Watch the movie.
- Piosenki: How old are you; Cut the Carrot; I have a pet; Rainbow shark Peekaboo; Goodbye to you.
- Praca plastyczna: Puzzle Snake, Cut the carrot.
- Zabawa teatralna - Role play: One bird, two birds, three birds, Cat!
- Zabawa z rekwizytem: Halloween.
Tematy realizowane w październiku na zajęciach z religii:
- Różaniec- róże dla Matki Bożej.
- Nasz Anioł Stróż.
- Dziękujemy Bogu za cały świat.
- Odkrywamy ślady Boga w przyrodzie.
- Bóg kocha każdego z nas.
- Szanujemy wszystkich ludzi.
- Z radością poznajemy Jezusa.
- Papież służy Bogu i ludziom – Dzień Papieski.
- Pomagamy misjonarzom – Tydzień misyjny.
- Chwalimy Boga ze świętymi – Uroczystość Wszystkich Świętych.