Grupa V - Misiaki
“Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”

Pino Pellegrino

 

Godziny pracy oddziału:  7.00 - 16.30

Nauczycielki: 

  • mgr Justyna Pokrywka
  • mgr Ewelina Warzecha

Pani woźna: 

  • Beata Drabik

Język angielski:

  •  mgr Ewa Wojtaczka

Religia:

  •  mgr Darwina Matuszczak

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Między nami Emotkami - poznajemy świat emocji"; Dorota Kossakowska, Wydawnictwo Edukacyjne Podręcznikarnia
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
  • "Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność


Tematyka realizowana we wrześniu:

  1. Witamy po wakacjach
  2. Wokół nas
  3. Nasze pasje, nasze bziki 
  4. Jesień w naszej okolicy 
  5. Kolorowy świat emocji

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • rozwijanie inteligencji emocjonalnej,, 
  • uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka, 
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, 
  • nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów, 
  • rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą, 
  • pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną ustalanie norm i zasad 
  • poszerzanie słownika czynnego, 
  • konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, 
  • kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób
  • stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, 
  • pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią 
  • wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, 
  • przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, 
  • dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, 
  • rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze
  • poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody 
  • kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, 
     

Tematy realizowane we wrześniu na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Powitanie: Hello. How are you? Odpowiedź: I’m fine. I’m great. I’m wonderful.
  2. Przedstawienie się: I’m Peter. I’m Agnes. What’s your name?
  3. Numery 1-10 (6). Rymowanka: One and five is six, six, six.
  4. Kolory: red, yellow, green, blue. 
  5. Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
  6. Słownictwo: pet, dog, cat, bird, fish, hamster, snake, spider, mouse, rabbit.
  7. Dot Day. Dzień Kropki. Praca plastyczna ‘A yellow dot’. ‘ A red dot’.
  8. Zwroty i wyrażenia: Stand up, Sit down, Clap your hands, Walk, Jump, Listen.
  9. Piosenki: Make a circle; Walking, walking;  Hello; Open, shut them; Baby Shark Dance; Goodbye friends.
  10. Piosenka okazjonalna: Happy birthday.
  11. Zabawa teatralna - Role play: Pet shop. 
  12. Zabawa: Attention, please. Danger!
  13. Zabawa ruchowa z rekwizytem: Abracadabra, abracadee. 

Tematy realizowane we wrześniu na zajęciach z religii: