Grupy
“Dzieci uczą się o wiele więcej, obserwując nas niż słuchając.”
Pino Pellegrino
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.30
Nauczycielki:
- mgr Justyna Pokrywka
- mgr Ewelina Warzecha
Pani woźna:
- Beata Drabik
Język angielski:
- mgr Ewa Wojtaczka
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Między nami Emotkami - poznajemy świat emocji"; Dorota Kossakowska, Wydawnictwo Edukacyjne Podręcznikarnia
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
- "Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana we wrześniu:
- Witamy po wakacjach
- Wokół nas
- Nasze pasje, nasze bziki
- Jesień w naszej okolicy
- Kolorowy świat emocji
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- rozwijanie inteligencji emocjonalnej,,
- uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka,
- kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się,
- nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów,
- rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą,
- pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną ustalanie norm i zasad
- poszerzanie słownika czynnego,
- konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi,
- kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób
- stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach,
- pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski,
- przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze,
- dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków,
- rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze
- poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody
- kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka,
Tematy realizowane we wrześniu na zajęciach z języka angielskiego:
- Powitanie: Hello. How are you? Odpowiedź: I’m fine. I’m great. I’m wonderful.
- Przedstawienie się: I’m Peter. I’m Agnes. What’s your name?
- Numery 1-10 (6). Rymowanka: One and five is six, six, six.
- Kolory: red, yellow, green, blue.
- Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
- Słownictwo: pet, dog, cat, bird, fish, hamster, snake, spider, mouse, rabbit.
- Dot Day. Dzień Kropki. Praca plastyczna ‘A yellow dot’. ‘ A red dot’.
- Zwroty i wyrażenia: Stand up, Sit down, Clap your hands, Walk, Jump, Listen.
- Piosenki: Make a circle; Walking, walking; Hello; Open, shut them; Baby Shark Dance; Goodbye friends.
- Piosenka okazjonalna: Happy birthday.
- Zabawa teatralna - Role play: Pet shop.
- Zabawa: Attention, please. Danger!
- Zabawa ruchowa z rekwizytem: Abracadabra, abracadee.
Tematy realizowane we wrześniu na zajęciach z religii: