Grupy
„Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł, zawsze natomiast istnieje pomysł lepszy.”
C. Samuel Micklus
Godziny pracy oddziału: 7:00-17:00
Nauczycielki:
- mgr Agnieszka Halska
- mgr Ewa Rzepska
Pani woźna:
- Dorota Jakubowska
Język angielski:
- mgr Ewa Wojtaczka
Programy realizowane w grupie:
- Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności BILINGUAL FUTURE
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
Tematyka realizowana we wrześniu:
- Witamy po wakacjach (02-06.09.2024r.)
- Wokół nas (09-13.09.2024r.)
- Nasze pasje, nasze bziki (16-20.09.2024r.)
- Jesień w naszej okolicy (23-27.09.2024r.)
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- rozpozna emocje towarzyszące w życiu codziennym, radość, smutek, złość, spokój, strach,
- podejmie próby nazywania przeżywanego uczucia,
- podejmie próby uważnego słuchania i pamięci,
- reagować będzie na zadawane pytania i sygnały,
- kształtować będzie nabywanie umiejętności współpracy w grupie,
- nabędzie umiejętność odróżniania elementów obrazka,
- zaznajomi się z nazwami: przyroda i kącik przyrodniczy,
- podejmie działania plastyczne,
- pozna zasady grupowe,
- pozna pracowników przedszkola i wyrażania szacunku w stosunku do nich, wspólnych przedmiotów i zabawek,
- będzie segregować zabawki, zgodnie współpracować w grupie,
- pozna łazienkę, jako wspólną część całej grupy, wykształci nawyk mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami,
- nabędzie śmiałości w zabawie,
- poszerzy zasób słów, nabywać będzie pewności siebie,
- podejmie próby przeliczania elementów,
- rozwijać będzie umiejętność oczekiwania na swoją kolej,
- pozna oznaki jesieni,
- pozna wybrane jesienne owoce, wykorzysta je w zabawie,
- zaznajomi się z pojęciem „przejście dla pieszych – zebra”, oraz pozna zasady bezpiecznego zachowania się na przejściu, osłucha się z wybranymi utworami muzyki klasycznej.
Tematy realizowane we wrześniu na zajęciach z języka angielskiego:
- Powitanie: Hello. How are you? Odpowiedź: I’m fine. I’m great. I’m wonderful.
- Przedstawienie się: I’m Peter. I’m Agnes. What’s your name?
- Numery 1-10 (6). Rymowanka: One and five is six, six, six.
- Kolory: red, yellow, green, blue.
- Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
- Słownictwo: pet, dog, cat, bird, fish, hamster, snake, spider, mouse, rabbit.
- Dot Day. Dzień Kropki. Praca plastyczna ‘A yellow dot’. ‘ A red dot’.
- Zwroty i wyrażenia: Stand up, Sit down, Clap your hands, Walk, Jump, Listen.
- Piosenki: Make a circle; Walking, walking; Hello; Open, shut them; Baby Shark Dance; Goodbye friends.
- Piosenka okazjonalna: Happy birthday.
- Zabawa teatralna - Role play: Pet shop.
- Zabawa: Attention, please. Danger!
- Zabawa ruchowa z rekwizytem: Abracadabra, abracadee.