Grupa I - Kaczuszki
„Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł, zawsze natomiast istnieje pomysł lepszy.”

C. Samuel Micklus

 


Godziny pracy oddziału: 7:00-17:00

Nauczycielki:

  • mgr Agnieszka Halska
  • mgr Ewa Rzepska

Pani woźna: 

  • Dorota Jakubowska

Język angielski:

  • vacat

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Dobry pomysł" Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2024. Wydanie I (2024).
  • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności BILINGUAL FUTURE.
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl


 
Tematyka realizowana w lutym:

  1. Zwierzęta egzotyczne (03 – 07.02.2025r.)
  2. Każdy potrzebuje miłości (10 – 14.02.2025r.)
  3. Razem możemy więcej! (17 – 21.02.2025r.)
  4. W dawnych czasach (24 – 28.02.2025.)

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt egzotycznych, kształtowanie bezpiecznej podstawy wobec zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • poszerzenie wiadomości o słoniach, rozwijanie umiejętności porównania długości i wielkości, kształtowanie życzliwego stosunku do zwierząt,
  • poznanie zwierząt  żyjących w różnych środowiskach, doskonalenie umiejętności klasyfikowania ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie ciekawości i wyobraźni,
  • rozumienie znaczenia słowa miłość, umiejętność wyrażania pozytywnych uczuć, używanie miłych słów i gestów w stosunku do ludzi
    i zwierząt,
  • rozwijanie umiejętności układania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, aktywizowanie dzieci do logicznego myślenia,
  • promowanie aktywnego słuchania i rozumienia perspektywy innych osób, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, zachęcanie do pomagania innym,
  • wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń, planów na przyszłość, zachęcania do zadawania pytań i szukania informacji o zawodach, uczenie, że wszystkie zawody są ważne i potrzebne,
  • zachęcanie dzieci do wykonywania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności współpracy
    w trakcie zabaw, pomaganie dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami, które napotyka w trakcie zabaw,
  • rozwijanie rozumienia różnic między teraźniejszością a przeszłością, poznanie zawodów: archeolog i paleontolog, kształtowanie szacunku do różnych kultur i tradycji,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, wprowadzenie trójkąta, kształtowanie umiejętności porównania wielkości, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi, 
  • rozwijanie wiedzy na temat epoki lodowcowej i pradawnych zwierząt, kształtowanie umiejętności opisu różnych zwierząt, promowanie zainteresowania historią i przyrodą planety.

Tematy realizowane  na zajęciach z języka angielskiego: