Grupa II - Jeżyki
” Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać.”

Walt Disney

 

Godziny pracy oddziału: 8.00 – 14:30

Nauczycielki: 

  • mgr Beata Rochniak
  • mgr Agata Noszczyk
  • mgr Joanna Dulowska

Pani woźna: 

  • Karolina Hodur

Język angielski:

  •  mgr Ewa Wojtaczka

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszklnego "Samodzielne, wszechstronne, szczęśliwe"; Monika Chludzińska, Agata Kacprzak-Kołakowska, Anna Kucharczyk, Dorota Kucharska, Anna Pawłowska-Niedbała, Marta Pietrzak, Agata Smoderek; Wydawnictwo Nowa Era; cykl "Ciekawa Zabawa"
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl


Tematyka realizowana we wrześniu:

  1. W przedszkolu
  2. Moja  miejscowość
  3. Ja, ty i środowisko
  4. Dary jesieni

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • poznaje  imiona  i  nazwiska  kolegów  i  koleżanek, zwraca  się  po  imieniu  do  wszystkich  dzieci  w  swojej  grupie,
  • w  sposób  kulturalny  zwraca  się  do  osób  dorosłych,
  • poznaje  sale  zabaw w przedszkolu,
  • zna  nazwę  przedszkola, jego numer, nazwę grupy,
  • uczestniczy  w  zabawach  tematycznych  i  integracyjnych,
  • zna i  stosuje  zasady  zgodnego  współżycia  w  grupie – kodeks  przedszkolaka,
  • samodzielnie  zdejmuje  i  zakłada  buty,
  • jest  samodzielny  w  łazience  przy myciu rąk, zębów i buzi,
  • samodzielnie zjada posiłki i zna zasady kulturalnego zachowywania się przy stole
  • stosuje  się  do  zasad  bezpieczeństwa  podczas  pobytu  w sali i na  świeżym  powietrzu,
  • zna nazwę swojego miasta, lub swojej wsi,
  • rozpoznaje krajobraz miasta i jego charakterystyczne  cechy,
  • zna zasady bezpiecznego poruszania się pieszych  po  ulicy,
  • wie co to przejście dla pieszych,  sygnalizacja świetlna  i  jak się zachować przy zmianie świateł,
  •  rozpoznaje krajobraz wsi i umie powiedzieć co można tam zobaczyć,
  •  konstruuje  różnorodne  budowle  z  klocków  według  własnego  pomysłu,
  • stara  się  prawidłowo  trzymać  narzędzie  malarskie  i  pisarskie,
  • doskonali  sprawność  motoryczną  ( szybkość, siłę,  skoczność), umiejętność  współpracy  w  grupie  podczas  zabaw  ruchowych,
  • uczestniczy  w  tworzeniu  kącika  przyrody  adekwatnie  do  tematów  zajęć,
  • wie  co to są owoce i warzywa, gdzie rosną, zna ich walory zdrowotne , potrafi wskazać  nazwać warzywo  i  owoc,
  • śpiewa  piosenki : w  grupie  i  indywidualnie.

Tematy realizowane we wrześniu na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Powitanie: Hello. How are you? Odpowiedź: I’m fine. I’m great. I’m wonderful.
  2. Przedstawienie się: I’m Peter. I’m Agnes. What’s your name?
  3. Numery 1-10 (6). Rymowanka: One and five is six, six, six.
  4. Kolory: red, yellow, green, blue. 
  5. Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
  6. Słownictwo: pet, dog, cat, bird, fish, hamster, snake, spider, mouse, rabbit.
  7. Dot Day. Dzień Kropki. Praca plastyczna ‘A yellow dot’. ‘ A red dot’.
  8. Zwroty i wyrażenia: Stand up, Sit down, Clap your hands, Walk, Jump, Listen.
  9. Piosenki: Make a circle; Walking, walking;  Hello; Open, shut them; Baby Shark Dance; Goodbye friends.
  10. Piosenka okazjonalna: Happy birthday.
  11. Zabawa teatralna - Role play: Pet shop. 
  12. Zabawa: Attention, please. Danger!
  13. Zabawa ruchowa z rekwizytem: Abracadabra, abracadee.