Grupy
” Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać.”
Walt Disney
Godziny pracy oddziału: 8.00 – 14:30
Nauczycielki:
- mgr Beata Rochniak
- mgr Agata Noszczyk
- mgr Joanna Dulowska
Pani woźna:
- Karolina Hodur
Język angielski:
- mgr Ewa Wojtaczka
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszklnego "Samodzielne, wszechstronne, szczęśliwe"; Monika Chludzińska, Agata Kacprzak-Kołakowska, Anna Kucharczyk, Dorota Kucharska, Anna Pawłowska-Niedbała, Marta Pietrzak, Agata Smoderek; Wydawnictwo Nowa Era; cykl "Ciekawa Zabawa"
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
Tematyka realizowana we wrześniu:
- W przedszkolu
- Moja miejscowość
- Ja, ty i środowisko
- Dary jesieni
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- poznaje imiona i nazwiska kolegów i koleżanek, zwraca się po imieniu do wszystkich dzieci w swojej grupie,
- w sposób kulturalny zwraca się do osób dorosłych,
- poznaje sale zabaw w przedszkolu,
- zna nazwę przedszkola, jego numer, nazwę grupy,
- uczestniczy w zabawach tematycznych i integracyjnych,
- zna i stosuje zasady zgodnego współżycia w grupie – kodeks przedszkolaka,
- samodzielnie zdejmuje i zakłada buty,
- jest samodzielny w łazience przy myciu rąk, zębów i buzi,
- samodzielnie zjada posiłki i zna zasady kulturalnego zachowywania się przy stole
- stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w sali i na świeżym powietrzu,
- zna nazwę swojego miasta, lub swojej wsi,
- rozpoznaje krajobraz miasta i jego charakterystyczne cechy,
- zna zasady bezpiecznego poruszania się pieszych po ulicy,
- wie co to przejście dla pieszych, sygnalizacja świetlna i jak się zachować przy zmianie świateł,
- rozpoznaje krajobraz wsi i umie powiedzieć co można tam zobaczyć,
- konstruuje różnorodne budowle z klocków według własnego pomysłu,
- stara się prawidłowo trzymać narzędzie malarskie i pisarskie,
- doskonali sprawność motoryczną ( szybkość, siłę, skoczność), umiejętność współpracy w grupie podczas zabaw ruchowych,
- uczestniczy w tworzeniu kącika przyrody adekwatnie do tematów zajęć,
- wie co to są owoce i warzywa, gdzie rosną, zna ich walory zdrowotne , potrafi wskazać nazwać warzywo i owoc,
- śpiewa piosenki : w grupie i indywidualnie.
Tematy realizowane we wrześniu na zajęciach z języka angielskiego:
- Powitanie: Hello. How are you? Odpowiedź: I’m fine. I’m great. I’m wonderful.
- Przedstawienie się: I’m Peter. I’m Agnes. What’s your name?
- Numery 1-10 (6). Rymowanka: One and five is six, six, six.
- Kolory: red, yellow, green, blue.
- Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
- Słownictwo: pet, dog, cat, bird, fish, hamster, snake, spider, mouse, rabbit.
- Dot Day. Dzień Kropki. Praca plastyczna ‘A yellow dot’. ‘ A red dot’.
- Zwroty i wyrażenia: Stand up, Sit down, Clap your hands, Walk, Jump, Listen.
- Piosenki: Make a circle; Walking, walking; Hello; Open, shut them; Baby Shark Dance; Goodbye friends.
- Piosenka okazjonalna: Happy birthday.
- Zabawa teatralna - Role play: Pet shop.
- Zabawa: Attention, please. Danger!
- Zabawa ruchowa z rekwizytem: Abracadabra, abracadee.