Grupa IV - Muchomorki
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”

Napoleon Hill

 

Godziny pracy oddziału:  7.00 - 16.00

Nauczycielki: 

  • mgr Joanna Dulowska
  • mgr Renata Ząbkowska

Pani woźna: 

  • Dorota Bednarz

Język angielski:

  • vacat

Religia:

  •  mgr Darwina Matuszczak

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
  • Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność

 

Tematyka realizowana w czerwcu:

  1. Prawa wszystkich dzieci
  2. Egzotyczne podróże
  3. Letni obserwator przyrody
  4. Radosne wakacje

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • opisuje charakterystyczne cechy wyglądu koleżanki lub kolegi;
  • zapamiętuje i odtwarza krótki tekst;
  • zna swoje prawa i obowiązki;
  • wie, co to jest Konwencja o Prawach Dziecka;
  • łączy kroki i ruchy w układ taneczny;
  • zna literę „h”, „H”;
  • wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schemat głoskowy wyrazów;
  • łączy obrazek z podpisem;
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje;
  • składa papier zgodnie z instrukcją;
  • klasyfikuje przedmioty według danej cechy;
  • rozróżnia podstawowe figury geometryczne;
  • tworzy zbiory, porównuje ich liczebność, wyodrębnia część wspólną zbioru;
  • rozpoznaje przedmioty używając zmysłu dotyku;
  • rozpoznaje nazwy kontynentów;
  • porównuje obrazki, wskazuje zauważone różnice;
  • wie, kim byli Krzysztof Kolumb i Amerigo Vespucci;
  • zna wygląd i nazwy zwierząt egzotycznych;
  • porównuje poziom cieczy w naczyniach, określa, w którym naczyniu mieści się więcej, a w którym mniej cieczy;
  • porównuje długości przedmiotów, mierzy je;
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
  • przyporządkowuje rośliny i zwierzęta do właściwych środowisk;
  • wyjaśnia pojęcia: „ekologia”, „recykling”, „segregacja”;
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta chronione w Polsce;
  • używa symboli matematycznych: „<”, „>”, „=” ;
  • rozwija umiejętności wokalne i grę na instrumentach perkusyjnych;
  • wymienia zasady bezpieczeństwa związane z podróżowaniem różnymi środkami lokomocji;
  • zna charakterystyczne cechy krajobrazów nadmorskiego i górskiego oraz okolicy, w której mieszka;
  • zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku;
  • rozpoznaje poznane litery;
  • tworzy opowiadanie na podstawie ilustracji;
  • rozumie pojęcia przewodnik – książka i przewodnik – osoba;
  • wie, do czego służą mapy i plany miast;
  • określa kierunki w przestrzeni.

Tematy realizowane na zajęciach z języka angielskiego:

Tematy realizowane w czerwcu na zajęciach z religii:

  1. Duch Święty przychodzi do nas z darami.
  2. Pan Jezus pomaga chorym.
  3. Szanujemy święte znaki i kościół.
  4. Z Panem Jezusem idziemy przez miasta i wsie.
  5. Serce Jezusa źródłem miłości i dobroci
  6. Wakacje z Panem Jezusem