Grupa IV - Muchomorki
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”

Napoleon Hill

 

Godziny pracy oddziału:  7.00 - 16.00

Nauczycielki: 

  • mgr Joanna Dulowska
  • mgr Renata Ząbkowska

Pani woźna: 

  • Dorota Bednarz

Język angielski:

  •  mgr Ewa Wojtaczka

Religia:

  •  mgr Darwina Matuszczak

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
  • "Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność

 

Tematyka realizowana w listopadzie:

1. Kochamy Cię, Polsko!
2. Deszczem malowane
3. Nasze emocje
4. Zabawy w teatr

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

- wiedzą, ze każdy kraj ma swoje symbole narodowe
- recytują wiersz M. Brykczyńskiego "Polska"
- wymieniają nazwę swojego kraju, jego stolicę
- znają symbole narodowe: hymn, flaga godło
- wiedzą, kto to jest patriota
- rozróżniają głoski na początku i na końcu w prostych słowach
- znają zawody związane z książką: pisarz, ilustrator
- znają symbole przdstawiające zjawiska pogodowe
- znają i odwzorowują literę K, k
- znają i odwzorowują cyfrę 5, przeliczają elementy w zakresie 5
- malują farbami wodnymi
- sprawnie i bezpiecznie posługują się nożyczkami
- słuchają utworów muzyznych Fryderka Chopina
- znają i przedstawiają podstawoe emocje: radość, smutek, złość, zdziwienie, strach
- poznaje literę U,u
- współtworzą kącik teatralny
- posługują się pojęciami dotyczącymi teatru
- wypowiadają się swobodnie w działalności plastycznej i teatralnej
- rozpoznają i nazywają literę Y, y
- prawidłowo odczytują znaki: <, >, = i stosują w zadaniach.

Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Pytanie o członków rodziny: Who is this? Odpowiedź: This is my mum/dad/brother/sister/grandma/grandpa. This is me. This is my family.
  2. Części ciała: What is this? What are these? This is..my nose. They are..my eyes.
  3. Kolory: Can I have a blue ball? Here you are. Thank you. 
  4. Rymowanka indywidualna: I love my white shoes.
  5. Słownictwo: shoes, car, face, eyes, ears, nose, mouth, head, body, shoulders, knees, toes, hands, feet, teddy bear.
  6. Zwroty i wyrażenia: Guess, Be quiet, Sing, Dance, Jump, Show me, Touch your head, Touch your eyes, Stomp your feet, Move your body. 
  7. Piosenki: Pete the Cat, Grandma’s got a little yellow car, Family Member Song, It’s my family, Finger family song, One little finger, Head and shoulders, My Teddy Bear.
  8. Praca plastyczna: This is my family, My teddy bear.
  9. Zabawa teatralna - Role play: Hello, what’s your name?
  10. Zabawa z rekwizytem: Peppa Pig, Dragon says.
  11. Kalendarz: November. Dni tygodnia.

 

Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z religii:

1. Modlimy sie za naszych zmarłych.
2. Jestem Polakiem.
3. Pozdrawiamy Boga znakiem krzyża.
4. Poznajemy znaki, które przypominają nam o Bogu.
5. Rozmawiamy z Bogiem o naszych sprawach - modlitwa.
6. Z Jezusem mówimy do Boga Ojcze.
7. Słuchamy Bożych Słów - Pismo Święte.
8. W niedzielę odwiedzamy Boga w kościele.