Grupa IV - Muchomorki
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”

Napoleon Hill

 

Godziny pracy oddziału:  7.00 - 16.00

Nauczycielki: 

  • mgr Joanna Dulowska
  • mgr Renata Ząbkowska

Pani woźna: 

  • Dorota Bednarz

Język angielski:

  • vacat

Religia:

  •  mgr Darwina Matuszczak

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
  • Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność

 

Tematyka realizowana w maju:

  1. Biało – czerwony maj
  2. Podróże po Europie
  3. Wiosenne barwy i dźwięki
  4. W rodzinnym kręgu

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • zna symbole narodowe: hymn, godło, flagę,
  • wymienia nazwy miesięcy w roku w kolejności,
  • wie, co to jest konstytucja, umie wytłumaczyć to pojęcie w języku dziecięcym,
  • używa poprawnie określeń czasu: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”,
  • wie, jak wygląda flaga narodowa Polski, umie określić znaczenie jej barw,
  • zna litery „F”, „f”, „Ł”, „ł”,
  • wysłuchuje głoski w wygłosie, nagłosie i śródgłosie,
  • wie, do czego służy mapa, zna kolory występujące na mapie,
  • porównuje długości, określa, co jest dłuższe, a co krótsze,
  • wymienia nazwiska znanych mu sławnych Polaków,
  • rozpoznaje podstawowe figury geometryczne,
  • zna i wymienia wybrane zabytki Europy,
  • zna nazwy wybranych krajów Unii Europejskiej,
  • wie, jak wygląda flaga UE,
  • kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych,
  • z uwagą słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania do tekstu,
  • nazywa rośliny kwitnące późną wiosną,
  • odczytuje sylaby zbudowane z poznanych liter,
  • przelicza elementy zbioru, dolicza do wskazanej liczby,
  • zna etapy rozwoju owada na przykładzie motyla,
  • dostrzega zjawisko symetrii,
  • reaguje na zmiany tempa i charakteru muzyki,
  • buduje wypowiedź słowną na zadany temat,
  • wskazuje zawody wykonywane przez rodziców,
  • wyjaśnia, czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód,
  • porównuje liczebność zbiorów, używając znaków matematycznych „<”, „>”, „=” ,
  • wymienia kolejno dni tygodnia,
  • rozwiązuje zagadki słowne

Tematy realizowane na zajęciach z języka angielskiego:

 

Tematy realizowane w maju na zajęciach z religii:

  1. W maju oddajemy cześć  Maryi.
  2. Pan Jezus przypomina o Bożym Miłosierdzia.
  3. Słuchamy, co Jezus mówi do nas podczas Mszy Świętej.
  4. Pan Jezus zaprasza nas do swojego stołu.
  5. Wyrażam  miłość  do mojej mamy.
  6. Pan Jezus wstępuje do nieba.
  7. Pan Jezus uczy nas prosić o to, co dobre.