Grupy
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”
Napoleon Hill
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.00
Nauczycielki:
- mgr Joanna Dulowska
- mgr Renata Ząbkowska
Pani woźna:
- Dorota Bednarz
Język angielski:
- vacat
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
- Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w maju:
- Biało – czerwony maj
- Podróże po Europie
- Wiosenne barwy i dźwięki
- W rodzinnym kręgu
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- zna symbole narodowe: hymn, godło, flagę,
- wymienia nazwy miesięcy w roku w kolejności,
- wie, co to jest konstytucja, umie wytłumaczyć to pojęcie w języku dziecięcym,
- używa poprawnie określeń czasu: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”,
- wie, jak wygląda flaga narodowa Polski, umie określić znaczenie jej barw,
- zna litery „F”, „f”, „Ł”, „ł”,
- wysłuchuje głoski w wygłosie, nagłosie i śródgłosie,
- wie, do czego służy mapa, zna kolory występujące na mapie,
- porównuje długości, określa, co jest dłuższe, a co krótsze,
- wymienia nazwiska znanych mu sławnych Polaków,
- rozpoznaje podstawowe figury geometryczne,
- zna i wymienia wybrane zabytki Europy,
- zna nazwy wybranych krajów Unii Europejskiej,
- wie, jak wygląda flaga UE,
- kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych,
- z uwagą słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania do tekstu,
- nazywa rośliny kwitnące późną wiosną,
- odczytuje sylaby zbudowane z poznanych liter,
- przelicza elementy zbioru, dolicza do wskazanej liczby,
- zna etapy rozwoju owada na przykładzie motyla,
- dostrzega zjawisko symetrii,
- reaguje na zmiany tempa i charakteru muzyki,
- buduje wypowiedź słowną na zadany temat,
- wskazuje zawody wykonywane przez rodziców,
- wyjaśnia, czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód,
- porównuje liczebność zbiorów, używając znaków matematycznych „<”, „>”, „=” ,
- wymienia kolejno dni tygodnia,
- rozwiązuje zagadki słowne
Tematy realizowane na zajęciach z języka angielskiego:
Tematy realizowane w maju na zajęciach z religii:
- W maju oddajemy cześć Maryi.
- Pan Jezus przypomina o Bożym Miłosierdzia.
- Słuchamy, co Jezus mówi do nas podczas Mszy Świętej.
- Pan Jezus zaprasza nas do swojego stołu.
- Wyrażam miłość do mojej mamy.
- Pan Jezus wstępuje do nieba.
- Pan Jezus uczy nas prosić o to, co dobre.