Grupy
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”
Napoleon Hill
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.00
Nauczycielki:
- mgr Joanna Dulowska
- mgr Renata Ząbkowska
Pani woźna:
- Dorota Bednarz
Język angielski:
- vacat
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
- Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w lutym:
- Karnawał na świecie
- Polarna wyprawa
- Na wiślanym szlaku
- Sztuka blisko nas
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- odpowiada na pytania do tekstu,
- odróżnia fikcję od rzeczywistości,
- reaguje na zmiany dynamiczne i zmiany wysokości dźwięku,
- składa kartkę papieru w wachlarz według instrukcji nauczyciela,
- układa i rozwiązuje zagadki,
- poznaje właściwości powietrza podczas zabaw ruchowych z balonem,
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
- wyodrębnia głoski w wyrazach,
- zna litery „b:, „B”, „n”, „N”, „w”, „W”,
- rozpoznaje poznane wcześniej litery,
- wycina nożyczkami po linii prostej i łuku,
- wie, co to jest karnawał, wypowiada się na temat zwyczajów związanych z karnawałem,
- poznaje tradycje karnawałowe innych krajów,
- odczytuje i kontynuuje rytm,
- przelicza w kolejności malejące,
- rozpoznaje „0”
- odejmuje z wykorzystaniem liczmanów,
- porządkuje liczby w kolejności rosnącej i malejącej,
- rozróżnia podstawowe figury geometryczne,
- klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru,
- wyjaśnia znaczenie powiedzenia „Nie szata zdobi człowieka”,
- myśli logicznie, łączy postać z jej atrybutem,
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie,
- układa i rozwiązuje zadania tekstowe, układa działania dodawania i odejmowania,
- rozróżnia niedźwiedzie: polarnego i brunatnego, opowiada o nich,
- poprawnie odczytuje sylaby z poznanych liter,
- posługuje się znakami matematycznymi: <, >, =,
- zna zasadę działania termometru,
- nazywa i rozpoznaje wybrane symbole związane z regionami Polski,
- wie, w jaki sposób na mapie zaznacza się morza, góry, rzeki i miasta,
- rozpoznaje modele monet, porządkuje je, posługuje się monetami, odlicza podane kwoty,
- opowiada historyjkę obrazkową,
- zna treść wybranych legend,
- zna pojęcia: „sztuka”, „galeria sztuki”,
- posługuje się pojęciami związanymi z wybranymi dziedzinami sztuki,
- wie na czym polega praca garncarza, architekta,
- tworzy barwy pochodne.
Tematy realizowane na zajęciach z języka angielskiego:
Tematy realizowane w lutym na zajęciach z religii: