Grupy
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”
Napoleon Hill
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.00
Nauczycielki:
- mgr Joanna Dulowska
- mgr Renata Ząbkowska
Pani woźna:
- Dorota Bednarz
Język angielski:
- vacat
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
- Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w czerwcu:
- Prawa wszystkich dzieci
- Egzotyczne podróże
- Letni obserwator przyrody
- Radosne wakacje
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- opisuje charakterystyczne cechy wyglądu koleżanki lub kolegi;
- zapamiętuje i odtwarza krótki tekst;
- zna swoje prawa i obowiązki;
- wie, co to jest Konwencja o Prawach Dziecka;
- łączy kroki i ruchy w układ taneczny;
- zna literę „h”, „H”;
- wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schemat głoskowy wyrazów;
- łączy obrazek z podpisem;
- rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje;
- składa papier zgodnie z instrukcją;
- klasyfikuje przedmioty według danej cechy;
- rozróżnia podstawowe figury geometryczne;
- tworzy zbiory, porównuje ich liczebność, wyodrębnia część wspólną zbioru;
- rozpoznaje przedmioty używając zmysłu dotyku;
- rozpoznaje nazwy kontynentów;
- porównuje obrazki, wskazuje zauważone różnice;
- wie, kim byli Krzysztof Kolumb i Amerigo Vespucci;
- zna wygląd i nazwy zwierząt egzotycznych;
- porównuje poziom cieczy w naczyniach, określa, w którym naczyniu mieści się więcej, a w którym mniej cieczy;
- porównuje długości przedmiotów, mierzy je;
- posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
- przyporządkowuje rośliny i zwierzęta do właściwych środowisk;
- wyjaśnia pojęcia: „ekologia”, „recykling”, „segregacja”;
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta chronione w Polsce;
- używa symboli matematycznych: „<”, „>”, „=” ;
- rozwija umiejętności wokalne i grę na instrumentach perkusyjnych;
- wymienia zasady bezpieczeństwa związane z podróżowaniem różnymi środkami lokomocji;
- zna charakterystyczne cechy krajobrazów nadmorskiego i górskiego oraz okolicy, w której mieszka;
- zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku;
- rozpoznaje poznane litery;
- tworzy opowiadanie na podstawie ilustracji;
- rozumie pojęcia przewodnik – książka i przewodnik – osoba;
- wie, do czego służą mapy i plany miast;
- określa kierunki w przestrzeni.
Tematy realizowane na zajęciach z języka angielskiego:
Tematy realizowane w czerwcu na zajęciach z religii:
- Duch Święty przychodzi do nas z darami.
- Pan Jezus pomaga chorym.
- Szanujemy święte znaki i kościół.
- Z Panem Jezusem idziemy przez miasta i wsie.
- Serce Jezusa źródłem miłości i dobroci
- Wakacje z Panem Jezusem