Grupa IV - Muchomorki
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”

Napoleon Hill

 

Godziny pracy oddziału:  7.00 - 16.00

Nauczycielki: 

  • mgr Joanna Dulowska
  • mgr Renata Ząbkowska

Pani woźna: 

  • Dorota Bednarz

Język angielski:

  • vacat

Religia:

  •  mgr Darwina Matuszczak

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
  • Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność

 

Tematyka realizowana w kwietniu:

  1. W domu i w zagrodzie
  2. Radosna Wielkanoc
  3. Strażnicy książek
  4. Eko stylem życia
  5. Biało – czerwony maj

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • wypowiada się na temat życia na wsi,
  • nazywa zwierzęta gospodarskie i ich domy,
  • wskazuje elementy niepasujące do obrazka,
  • tworzy zdrobnienia nazw,
  • wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,
  • określa kierunki w przestrzeni,
  • klasyfikuje obrazki według różnych kryteriów,
  • zna liczbę 10,
  • szereguje liczby od 1 do 10,
  • porównuje długości za pomocą różnego rodzaju przyrządów,
  • rozróżnia stronę lewą i prawą,
  • wie, jak należy opiekować się zwierzętami,
  • ma świadomość znaczenia psów w życiu człowieka,
  • wymienia potrawy wielkanocne,
  • zna wybrane zwyczaje związane z Wielkanocą i potrafi je omówić,
  • zna literę „j”, „J”. „g”, „G”, „f”, „F”,
  • wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów,
  • odtwarza rytmy, przekłada rytmy na inną reprezentację,
  • rozwiązuje sudoku,
  • zna sposoby ozdabiania jajek wielkanocnych: pisanki, kraszanki, drapanki,
  • wykonuje doświadczenia prowadzące do dostrzegania stałości objętości i do ustalenia wspólnej miary objętości cieczy,
  • reaguje na zmianę w muzyce,
  • rozpoznaje bohaterów znanych książek dla dzieci,
  • odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości,
  • zna proces powstawania książki,
  • wie, jak powstaje papier czerpany,
  • wie, czym jest biblioteka i zna zasady korzystania z niej,
  • wie, kim byli Julian Tuwim i Jan Brzechwa, potrafi wymienić niektóre tytuły ich wierszy,
  • dokonuje oceny bohaterów literackich,
  • rozumie pojęcia „ekologia”, „ekolog”, umie je wytłumaczyć własnymi słowami i posługuje się nimi,
  • wie, że globus jest modelem Ziemi; zna kolory występujące na globusie,
  • wymyśla wtórne zastosowanie śmieci,
  • przyporządkowuje odpad do odpowiedniego kosza,
  • stosuje pojęcia „więcej/mniej niż…”
  • zna kolory pojemników na śmieci i umie dopasować do nich odpady,
  • zna podstawowe symbole narodowe: hymn, godło, flagę,
  • nazywa święta obchodzone w Polsce na początku maja,
  • wie, co to jest konstytucja, umie wytłumaczyć to pojęcie w języku dziecięcym,
  • używa poprawnie określeń czasu: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”,
  • zna polskie legendy i ich bohaterów, kojarzy je z miastami,
  • wie, do czego służy mapa, zna kolory występujące na mapie,
  • potrafi wymienić znanych Polaków,
  • zna legendy o lajkoniku, smoku wawelskim, hejnale krakowskim, złotej kaczce, bazyliszku, toruńskich piernikach.

Tematy realizowane na zajęciach z języka angielskiego:

 

Tematy realizowane w kwietniu na zajęciach z religii:

  1. Radośnie witamy Jezusa Króla- Niedziela Palmowa.
  2. Jezus został z nami ukryty w chlebie- Ostatnia Wieczerza.
  3. Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas -Wielki Piątek.
  4. W Wielką Sobotę modlimy się przy grobie Jezusa.
  5. Świętujemy zmartwychwstanie Pana Jezusa.
  6. Cieszymy się, że Jezus żyje wśród nas.
  7. Spotykamy się z Jezusem podczas Mszy Świętej.