Grupy
„Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyślić i w co uwierzyć, może też osiągnąć.”
Napoleon Hill
Godziny pracy oddziału: 7.00 - 16.00
Nauczycielki:
- mgr Joanna Dulowska
- mgr Renata Ząbkowska
Pani woźna:
- Dorota Bednarz
Język angielski:
- vacat
Religia:
- mgr Darwina Matuszczak
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Kocham Przedszkole"; Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek; Wydawnictwo WSiP; cykl "Nowi Tropiciele"
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
- Program nauczania religii "Spotkania Dzieci Bożych"; Jerzy Snopek, Dariusz Kurpiński; Wydawnictwo Jedność
Tematyka realizowana w kwietniu:
- W domu i w zagrodzie
- Radosna Wielkanoc
- Strażnicy książek
- Eko stylem życia
- Biało – czerwony maj
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- wypowiada się na temat życia na wsi,
- nazywa zwierzęta gospodarskie i ich domy,
- wskazuje elementy niepasujące do obrazka,
- tworzy zdrobnienia nazw,
- wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,
- określa kierunki w przestrzeni,
- klasyfikuje obrazki według różnych kryteriów,
- zna liczbę 10,
- szereguje liczby od 1 do 10,
- porównuje długości za pomocą różnego rodzaju przyrządów,
- rozróżnia stronę lewą i prawą,
- wie, jak należy opiekować się zwierzętami,
- ma świadomość znaczenia psów w życiu człowieka,
- wymienia potrawy wielkanocne,
- zna wybrane zwyczaje związane z Wielkanocą i potrafi je omówić,
- zna literę „j”, „J”. „g”, „G”, „f”, „F”,
- wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów,
- odtwarza rytmy, przekłada rytmy na inną reprezentację,
- rozwiązuje sudoku,
- zna sposoby ozdabiania jajek wielkanocnych: pisanki, kraszanki, drapanki,
- wykonuje doświadczenia prowadzące do dostrzegania stałości objętości i do ustalenia wspólnej miary objętości cieczy,
- reaguje na zmianę w muzyce,
- rozpoznaje bohaterów znanych książek dla dzieci,
- odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości,
- zna proces powstawania książki,
- wie, jak powstaje papier czerpany,
- wie, czym jest biblioteka i zna zasady korzystania z niej,
- wie, kim byli Julian Tuwim i Jan Brzechwa, potrafi wymienić niektóre tytuły ich wierszy,
- dokonuje oceny bohaterów literackich,
- rozumie pojęcia „ekologia”, „ekolog”, umie je wytłumaczyć własnymi słowami i posługuje się nimi,
- wie, że globus jest modelem Ziemi; zna kolory występujące na globusie,
- wymyśla wtórne zastosowanie śmieci,
- przyporządkowuje odpad do odpowiedniego kosza,
- stosuje pojęcia „więcej/mniej niż…”
- zna kolory pojemników na śmieci i umie dopasować do nich odpady,
- zna podstawowe symbole narodowe: hymn, godło, flagę,
- nazywa święta obchodzone w Polsce na początku maja,
- wie, co to jest konstytucja, umie wytłumaczyć to pojęcie w języku dziecięcym,
- używa poprawnie określeń czasu: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”,
- zna polskie legendy i ich bohaterów, kojarzy je z miastami,
- wie, do czego służy mapa, zna kolory występujące na mapie,
- potrafi wymienić znanych Polaków,
- zna legendy o lajkoniku, smoku wawelskim, hejnale krakowskim, złotej kaczce, bazyliszku, toruńskich piernikach.
Tematy realizowane na zajęciach z języka angielskiego:
Tematy realizowane w kwietniu na zajęciach z religii:
- Radośnie witamy Jezusa Króla- Niedziela Palmowa.
- Jezus został z nami ukryty w chlebie- Ostatnia Wieczerza.
- Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas -Wielki Piątek.
- W Wielką Sobotę modlimy się przy grobie Jezusa.
- Świętujemy zmartwychwstanie Pana Jezusa.
- Cieszymy się, że Jezus żyje wśród nas.
- Spotykamy się z Jezusem podczas Mszy Świętej.