Grupy
„Jeśli chcesz być w życiu kreatywny, musisz przestać bać się pomyłek.”
Joseph Chilton Pearce
Godziny pracy oddziału: 6.00 – 16.00
Nauczycielki:
- mgr Maja Zborowska
- mgr Magdalena Kurczewska
- mgr Agnieszka Halska
- mgr Ewa Rzepska
Pani Woźna:
- Agata Bolek
Język angielski:
- mgr Ewa Wojtaczka
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Nowe przygody Olka i Ady", Mac Edukacja, Iwona Fabiszewska, Klaudia Wilk.
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
- Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności BILINGGUAL FUTURE
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl
Tematyka realizowana w listopadzie:
- Mój dom
- Moje prawa i obowiązki
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
- Nasze emocje
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- Zwraca uwagę na architekturę, dostrzega różnicę w wyglądzie domów;
- Zna wybrane urządzenia gospodarstwa domowego;
- Zna zagrożenia wynikające z korzystania z urządzeń elektrycznych bez zgody dorosłych;
- Wymienia obowiązki poszczególnych członków rodziny;
- Wie, że należy pomagać rodzicom w wykonywaniu obowiązków domowych;
- Utrwala wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka;
- Przestrzega zasady właściwego zachowania w miejscach publicznych;
- Rozumie konieczność zażywania lekarstw;
- Zna zasady bezpieczeństwa związane z zażywaniem lekarstw;
- Potrafi wymienić odpowiednie nawyki zapobiegające chorobom;
- Ubiera się odpowiednio do pogody;
- Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania;
- Kształtuje umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, rozpoznaje uczucia swoje i innych;
- Próbuje konstruktywnie rozwiązywać problemy;
- Rozwija poczucie przynależności do grupy;
- Buduje poczucie własnej wartości;
- Kształtuje poczucie odpowiedzialności za swoje czyny;
- Współdziała z innymi dla osiągnięcia wybranego celu;
- Rozwija koordynację słuchowo-ruchową;
- Rozwija umiejętność skupienia uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez nauczyciela;
- Doskonali umiejętność uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń;
- Rozwija szybkość i zwinność w zabawach gimnastycznych i ruchowych.
Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:
- Pytanie o członków rodziny: Who is this? Odpowiedź: This is my mum/dad/brother/sister/grandma/grandpa. This is me. This is my family.
- Części ciała: What is this? What are these? This is..my nose. They are..my eyes.
- Kolory: Can I have a blue ball? Here you are. Thank you.
- Rymowanka indywidualna: I love my white shoes.
- Słownictwo: shoes, car, face, eyes, ears, nose, mouth, head, body, shoulders, knees, toes, hands, feet, teddy bear.
- Zwroty i wyrażenia: Guess, Be quiet, Sing, Dance, Jump, Show me, Touch your head, Touch your eyes, Stomp your feet, Move your body.
- Piosenki: Pete the Cat, Grandma’s got a little yellow car, Family Member Song, It’s my family, Finger family song, One little finger, Head and shoulders, My Teddy Bear.
- Praca plastyczna: This is my family, My teddy bear.
- Zabawa teatralna - Role play: Hello, what’s your name?
- Zabawa z rekwizytem: Peppa Pig, Dragon says.
- Kalendarz: November. Dni tygodnia.