Grupa III - Papużki
„Jeśli chcesz być w życiu kreatywny, musisz przestać bać się pomyłek.”

Joseph Chilton Pearce

 

Godziny pracy oddziału: 6.00 – 16.00

Nauczycielki:

  • mgr Maja Zborowska
  • mgr Magdalena Kurczewska
  • mgr Agnieszka Halska
  • mgr Ewa Rzepska

Pani Woźna:

  •  Agata Bolek

Język angielski:

  •  mgr Ewa Wojtaczka

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszkolnego "Nowe przygody Olka i Ady", Mac Edukacja, Iwona Fabiszewska, Klaudia Wilk.
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa. Piotrowska
  • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności BILINGGUAL FUTURE
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego; Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek; Wydawnictwo Froebel.pl

 

Tematyka realizowana w listopadzie:

  1. Mój dom
  2. Moje prawa i obowiązki
  3. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
  4. Nasze emocje

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

  • Zwraca uwagę na architekturę, dostrzega różnicę w wyglądzie domów;
  • Zna wybrane urządzenia gospodarstwa domowego;
  • Zna zagrożenia wynikające z korzystania z urządzeń elektrycznych bez zgody dorosłych;
  • Wymienia obowiązki poszczególnych członków rodziny;
  • Wie, że należy pomagać rodzicom w wykonywaniu obowiązków domowych;
  • Utrwala wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka;
  • Przestrzega zasady właściwego zachowania w miejscach publicznych;
  • Rozumie konieczność zażywania lekarstw;
  • Zna zasady bezpieczeństwa związane z zażywaniem lekarstw;
  • Potrafi wymienić odpowiednie nawyki zapobiegające chorobom;
  • Ubiera się odpowiednio do pogody;
  • Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania;
  • Kształtuje umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, rozpoznaje uczucia swoje i innych;
  • Próbuje konstruktywnie rozwiązywać problemy;
  • Rozwija poczucie przynależności do grupy;
  • Buduje poczucie własnej wartości;
  • Kształtuje poczucie odpowiedzialności za swoje czyny;
  • Współdziała z innymi dla osiągnięcia wybranego  celu;
  • Rozwija koordynację słuchowo-ruchową;
  • Rozwija umiejętność skupienia uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez nauczyciela;
  • Doskonali umiejętność uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń;
  • Rozwija szybkość i zwinność w zabawach gimnastycznych i ruchowych.

Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Pytanie o członków rodziny: Who is this? Odpowiedź: This is my mum/dad/brother/sister/grandma/grandpa. This is me. This is my family.
  2. Części ciała: What is this? What are these? This is..my nose. They are..my eyes.
  3. Kolory: Can I have a blue ball? Here you are. Thank you. 
  4. Rymowanka indywidualna: I love my white shoes.
  5. Słownictwo: shoes, car, face, eyes, ears, nose, mouth, head, body, shoulders, knees, toes, hands, feet, teddy bear.
  6. Zwroty i wyrażenia: Guess, Be quiet, Sing, Dance, Jump, Show me, Touch your head, Touch your eyes, Stomp your feet, Move your body. 
  7. Piosenki: Pete the Cat, Grandma’s got a little yellow car, Family Member Song, It’s my family, Finger family song, One little finger, Head and shoulders, My Teddy Bear.
  8. Praca plastyczna: This is my family, My teddy bear.
  9. Zabawa teatralna - Role play: Hello, what’s your name?
  10. Zabawa z rekwizytem: Peppa Pig, Dragon says.
  11. Kalendarz: November. Dni tygodnia.