Grupa II - Jeżyki
” Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać.”

Walt Disney

 

Godziny pracy oddziału: 8.00 – 14:30

Nauczycielki: 

  • mgr Beata Rochniak
  • mgr Agata Noszczyk
  • mgr Joanna Dulowska

Pani woźna: 

  • Karolina Hodur

Język angielski:

  •  mgr Ewa Wojtaczka

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszklnego "Kocham Przedszkole", Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl


Tematyka realizowana w październiku:

  • W zdrowym  ciele  zdrowy duch.
  • Jesienią  w  parku.
  • Jesienią  w  lesie.
  • Przygotowania do zimy.
  • Na  starej  fotografii.

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

- uczestniczy  w  swobodnych  rozmowach  i  wypowiada  się  na  forum  grupy  na  temat  ilustracji  lub  wysłuchanego  utworu;
- wie,  że  dbanie  o  zdrowie  łączy  się  z  właściwym  odżywianiem,  ruchem,  ubieraniem  się  odpowiednim  do  pogody;
- stosuje  się  do  zasad  bezpieczeństwa  podczas  pobytu  na  świeżym  powietrzu,  spacerach;
- wie  w  jaki  sposób  ludzie  i  zwierzęta  przygotowują  się  do  zimy;
- umie nazwać członków najbliższej rodziny, zna ich imiona ( mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek);
- orientuje  się  na  kartce  papieru,  wskazuje  górę,  dół;
- wskazuje  serce  i  w  odniesieniu  do  niego  stronę  prawą  i  lewą;
- posługuje  się  pojęciami:  na,  nad,  pod,  obok,  wysoko,  nisko;
- klasyfikuje  przedmioty  według  jednej cechy;
- wyodrębnia  pojęcia  przeciwstawne;
- potrafi  użyć  liczebnika  głównego  i  porządkowego  1;
- uczy się  prawidłowo  trzymać  narzędzia  malarskie  i  pisarskie;
- odtwarza  rytm  podany  przez  nauczyciela;
- uczestniczy  w  zabawach  ruchowych;
- śpiewa  piosenki  o  lesie,  parku  i  zdrowiu  w  grupie  i  indywidualnie;
- uczestniczy  w  tworzeniu  kącika  przyrody  przynosi owoce, warzywa i dary   z lasu lub z  parku.
(kasztany, żołędzie, owoce, szyszki, liście itp.)

Tematy realizowane w październiku na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Pytanie o wiek: How old are you? Odpowiedź: I’m five. I’m six.
  2. Przedstawienie się: I’m Peter. I’m six.
  3. Numery 1-10. Rymowanka: Number one, touch your arm.
  4. Kolory: orange, purple, pink, grey, black, brown.
  5. Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
  6. Słownictwo: rainbow, apple, carrot, onion, carrot, ghost, cowboy, witch, monster, ballerina, pirate.
  7. Zwroty i wyrażenia: Make a circle, Come here, Stop, Look, Turn around, Run, Touch your nose, Watch the movie.
  8. Piosenki: How old are you; Cut the Carrot; I have a pet; Rainbow shark Peekaboo; Goodbye to you.
  9. Praca plastyczna: Puzzle Snake, Cut the carrot.
  10. Zabawa teatralna - Role play: One bird, two birds, three birds, Cat!
  11. Zabawa z rekwizytem: Halloween.