Grupa II - Jeżyki
” Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać.”

Walt Disney

 

Godziny pracy oddziału: 8.00 – 14:30

Nauczycielki: 

  • mgr Beata Rochniak
  • mgr Agata Noszczyk
  • mgr Joanna Dulowska

Pani woźna: 

  • Karolina Hodur

Język angielski:

  •  mgr Ewa Wojtaczka

Programy realizowane w grupie:

  • Program Wychowania Przedszklnego "Kocham Przedszkole", Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
  • Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych; Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska
  • "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl


Tematyka realizowana w listopadzie:

  • Jesienna  muzyka
  • Mali  artyści
  • Ciepło  i  miło
  • Świąteczne  pocztówki

Kompetencje osiągnięte przez dziecko:

- doskonali  umiejętność  uważnego  słuchania  czytanego  przez  nauczyciela  tekstu  i  odpowiada  na  zadane  pytanie,
- uczestniczy  w  swobodnych  rozmowach  i  wypowiada  się  na  forum  grupy,
- tworzy  wypowiedź  wielozdaniową, 
- poznaje pracę  listonosza, wzbogaca  słownik o  wyrażenia związane z  pocztą  np. znaczek,  kartka  pocztowa,  koperta,  adres,
- zna  różne  formy  przekazu  informacji  np. telefon, e-mail, list,
- zna  znaczenie  naturalnego  i  sztucznego  źródła  światła  dla  ludzi,  roślin, zwierząt,
- słucha  jesiennej  muzyki,  dźwięków  deszczu  i  wiatru,
- gra  i  wystukuje  rytmy na  instrumentach  perkusyjnych ( bębenki, grzechotki, kołatki),
- śpiewa  piosenki  o  jesieni ,,Pani  Jesień’’,  i  o deszczu ,, Jesienny  deszcz’’,
- wie  jak  się  ubrać  by  było  ciepło  i  sucho  niezależnie  od  pogody,
- doskonali  umiejętność  podziału  wyrazów   na  sylaby,
- potrafi  użyć  liczebnika  głównego  i  porządkowego  1,2,3,
- prawidłowo  trzyma  narzędzia  malarskie  i  pisarskie, rysuje  po  śladzie, 
- doskonali  umiejętność  wycinania  nożyczkami  po  linii  prostej,
- konstruuje  różnorodne  budowle  przestrzenne  z  klocków  według  własnego  pomysłu,
- bawi  się  zgodnie,  wie  jak  należy  rozwiązać  problem w  zabawie.

Tematy realizowane w listopadzie na zajęciach z języka angielskiego:

  1. Pytanie o członków rodziny: Who is this? Odpowiedź: This is my mum/dad/brother/sister/grandma/grandpa. This is me. This is my family.
  2. Części ciała: What is this? What are these? This is..my nose. They are..my eyes.
  3. Kolory: Can I have a blue ball? Here you are. Thank you. 
  4. Rymowanka indywidualna: I love my white shoes.
  5. Słownictwo: shoes, car, face, eyes, ears, nose, mouth, head, body, shoulders, knees, toes, hands, feet, teddy bear.
  6. Zwroty i wyrażenia: Guess, Be quiet, Sing, Dance, Jump, Show me, Touch your head, Touch your eyes, Stomp your feet, Move your body. 
  7. Piosenki: Pete the Cat, Grandma’s got a little yellow car, Family Member Song, It’s my family, Finger family song, One little finger, Head and shoulders, My Teddy Bear.
  8. Praca plastyczna: This is my family, My teddy bear.
  9. Zabawa teatralna - Role play: Hello, what’s your name?
  10. Zabawa z rekwizytem: Peppa Pig, Dragon says.
  11. Kalendarz: November. Dni tygodnia.