Grupy
„Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł, zawsze natomiast istnieje pomysł lepszy.”
C. Samuel Micklus
Godziny pracy oddziału: 7:00-17:00
Nauczycielki:
- mgr Agnieszka Halska
- mgr Ewa Rzepska
Pani woźna:
- Dorota Jakubowska
Język angielski:
- mgr Ewa Wojtaczka
Programy realizowane w grupie:
- Program Wychowania Przedszkolnego "Dobry pomysł" Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2024. Wydanie I (2024).
- Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności BILINGUAL FUTURE.
- Ministerialny Program Nauczania Języka Angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska
- "Dar Zabawy" Program Wychowania Przedszkolnego, Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl
Tematyka realizowana w październiku:
- Zwierzęta jesienią ( 30.09 – 04.10.2024r.)
- Pogoda w kratkę (07 – 11.10.2024r.)
- Zdrowie na talerzu (14 – 18.10.2024r.)
- Bajkotwory i potwory (21 – 25.10.2024r.)
- Album rodzinny (28 – 31.10.2024r.)
Kompetencje osiągnięte przez dziecko:
- kształtowanie umiejętności zachowania się w środowisku życia zwierząt, odczuwanie bliskości ze światem przyrody,
- poznanie zwyczajów zwierząt leśnych, kształtowanie u dzieci umiejętności prawidłowego wypowiadania się, nabywanie odwagi i pewności siebie,
- przybliżenie świata zwierząt w trakcie zabaw muzycznych, nabywanie umiejętności skupienia się, doświadczenie przyjemności podczas zabaw z muzyką,
- wzbogacenie wiadomości o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z uczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności sygnalizowania o napotkanych trudnościach,
- kształtowanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z największymi rodzajami deszczu, doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał,
- kształtowanie sprawności językowej, poznanie wybranych owoców, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie,
- zapoznanie z wartościami odżywczymi owoców i warzyw, kształtowanie zmysłów etycznego, rozwijanie zdolności manualnych,
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności określenia przyczyn lęków i objaw,
- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi, doskonalenie umiejętności rozróżnienia prawdy (rzeczywistości) od fikcji,
- zapoznanie z kilkoma typami stworków z bajki, kształtowanie umiejętności tworzenia i rozwiązywania zagadek, doskonalenie dziecięcej kreatywności,
- kształtowanie umiejętności nazywania członków najbliższej rodziny, zapoznanie z rolą rodziny w życiu dziecka, doskonalenie umiejętności rozmawiania o osobach bliskich,
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny, zapoznanie z nazwą drzewo genealogiczne, rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: najpierw, potem, na końcu.
Tematy realizowane w październiku na zajęciach z języka angielskiego:
- Pytanie o wiek: How old are you? Odpowiedź: I’m five. I’m six.
- Przedstawienie się: I’m Peter. I’m six.
- Numery 1-10. Rymowanka: Number one, touch your arm.
- Kolory: orange, purple, pink, grey, black, brown.
- Rymowanka grupowa: Red and yellow, green and blue.
- Słownictwo: rainbow, apple, carrot, onion, carrot, ghost, cowboy, witch, monster, ballerina, pirate.
- Zwroty i wyrażenia: Make a circle, Come here, Stop, Look, Turn around, Run, Touch your nose, Watch the movie.
- Piosenki: How old are you; Cut the Carrot; I have a pet; Rainbow shark Peekaboo; Goodbye to you.
- Praca plastyczna: Puzzle Snake, Cut the carrot.
- Zabawa teatralna - Role play: One bird, two birds, three birds, Cat!
- Zabawa z rekwizytem: Halloween.